Vaniljglass med geisha och hasselnötter.

(null)

Vad lätt det var att göra glass, hade ingen aning . Detta kommer jag göra om. Jag varit lite skraj efter jag gjorde glass  för många år sedan med ägg för jag tyckte det smakade bara ägg . Men med kondenserad mjölk blev det mums! 😋👌🏻🍨 receptet finns även på bloggen, direktlänk i profil -> @bakeforeall 

Recept (detta är en halv sats) 

Vaniljglass 

2,5dl grädde 
200gram kondenserad mjölk

Fyllningen 

1 geisha chokladkaka (121gr) 
Hasselnötter 

Gör så här 

1. Vispa upp grädden och sedan vänder du ner kondenserad mjölken och vispa lite till. 
2. Smält chokladen på ett vattenbad, var försiktigt få inte blir för varmt. Låt chokladen svalna lite. 
3. Häll hälften av glasssmeten i en frystålig behållare därefter häller du på den smälta chokladen och drar runt med en sked till ett fint mönster och sedan på med lite hasselnötter. 
4. Häll resten av glasssmeten i och gör om samma procedur. 
5. Stäng behållaren med ett lock, och in i frysen i minst 6h. 

Tips ta ut glassen ur frysen och låt glasen få smälta lite innan du äter den då chokladen behöver få smälta lite . 

Så god! 😋

På instagram tagga gärna mig i bilder om ni lägger ut eller skicka till mig så roligt få se när ni testar mina tips . 

Receptet kommer ifrån mig @bakeforeall ❤️Tryck här så kommer du till instagraminlägget

Lycka till ❤️

(null)
Allmän, Glass #glass #icecream #geisha #choklad #hasselnötter #nötter #sommar #kallt #fika #baka #sommartid #vispgrädde #kondenseradmjölk #bakeforeall Permalink0
Till top