Vaniljhjärtansmuffins

(null)

Dessa var väldigt lätta att göra. Skulle säga att det är ett mellanting mellan en mazarin och vaniljhjärtan.  något som passar perfekt till fikat när man är sugen på något med vanilj. Lycka till 🤍

Recept 12st 

Mördeg:

3 dl vetemjöl
0,75 dl potatismjöl
0,75 dl strösocker
1 äggula
150 g kallt smör

Vaniljfyllning 

250g vanilj kesella
2 ägg
1 tsk vaniljpulver
0,5 dl socker

Gör såhär:
1. Sätt ugnen på 200 grader och förbered en muffinsplåt med 12 formar.
3. Blanda snabbt ihop ingredienserna till mördegen, tryck ut hälften av degen i botten av formarna. Lägg den andra halvan åt sidan.
4. Blanda ihop alla ingredienser till fyllningen, fyll formarna till hälften.
5. Smula på resten av mördegen och grädda mitt i ugnen i 15 min.

Instagram : Tagga gärna mig i bilder om ni lägger ut eller skicka till mig, så roligt att få se när ni testar mina tips . 

Receptet är ifrån @helafridabakar på instagram 🤍
Mjuka Kakor, Muffins #vaniljhjärtansmuffins #vaniljhjärtan #vanilj #muffins #vaniljmuffins #fika #baka #muffins #mördeg #hemmagjort #hemmafika #bakeforeall Permalink0
Till top