Havrelimpa utan vetemjöl

  (null)

Jag måste börja med säga detta var nog bland det godaste bröd jag ätit . Hatten av för detta perfekta recept. Det bästa är att man kan blanda ner vilka nötter man än kan tänka gilla och även frukt om man vill ha det . Testa! Jag lovar er att ni inte kommer bli besvikna .  Kan tillägga jag valde att använda laktosfri filmjölk  👌🏻 Trych här så kommer du till igtv videon på hur jag bakar detta.

Recept 

3 ägg

2 tsk bikarbonat

1 tsk salt

3 dl filmjölk, kvarg eller naturell yoghurt

5 dl havregrynsmjöl

2 dl blandade frön, t ex solroskärnor, pumpafrön, linfrön m m (kan uteslutas)

Garnering

blandade frön

 

GÖR SÅ HÄR

1. Sätt ugnen på 180 grader. Vispa äggen fluffiga med en elvisp i en rymlig bunke. Tillsätt resten av ingredienser (allra sist fröna) och blanda till en kladdig deg.

2. Stjälp upp degen i en limpform, ca 1 ½ liter, klädd med bakplåtspapper. Strö över blandade frön.

3. Grädda limpan längst ner i ugnen i ca 55 min. Ta upp pappret och limpan ur formen och låt den kallna innan du skär den i skivor.

På instagram få ni gärna tagga mig i bilder om ni lägger ut eller skicka till mig, så roligt att få se när ni testar mina tips.     Tryck här så kommer du till instagraminlägget

 

Receptet är ifrån @lindabakskola på instagram. 

Lycka till ❤️

(null)




Bröd #havrelimpa #havrebröd #bröd #limpa #havre #havremjöl #nötter #filmjölk #solrosfrön #pumpakärnor #linfrö #fika #frukost #baka #glutenfritt #bakeforeall Permalink0
Till top