Sockerkaksmuffins med banan och kanel

(null)

Glutenfria sockerkaksmuffins med banan och kanel blev så sjukt goda . Haft en idé i huvudet och nu gjorde jag den då jag hade några övermogna bananer hemma. Ni måste testa, här hemma åts nästan alla muffins upp direkt efter dem kom ur ugnen . 

Recept 12 muffins 

2 ägg
1 ¾ dl socker
75 g smör, smält
¾ dl mandeldryck 
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
½ tsk kanel
2 dl mix glutenfri mjöl                                          
1dl mandelmjöl                                                            1 mogen banan, mosad (små bananer ta 1,5)

Garnering
florsocker

Tips. Smörj formen med kokosolja, mandelmjöl och kanel . 

GÖR SÅ HÄR


1. Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg och socker pösigt i en bunke. Tillsätt smör och mandeldryck. Blanda bakpulver, vaniljsocker, kanel, mandelmjöl och mix glutenfri mjöl och rör ner det. Blanda allt till en slät smet.

2. Smörj och bröa en muffinsplåt med kokosolja och pudra kanel och mandelmjöl i botten och på kanterna.

3. Mosa bananen med en gaffel och blanda ner den i smeten.

4. Häll smeten i formen.

5. Grädda muffinsplåten längst ner i ugnen i 10-12min. Låt dem svalna i formen innan du stjälper upp dem på en tallrik. Pudra gärna lite florsocker på muffinsen före servering. 

Tips ta gärna ut muffinsen innan dem blir för fasta då dem stelnar till lite mer i muffinsplåten . Låt dem stelna tills dem är kalla ta sedan upp dem .

På instagram tagga gärna mig i bilder om ni lägger ut eller skicka till mig, så roligt att få se när ni testar mina tips . Tryck här så kommer du till Instagraminlägget

 

Lycka till ❤️






Allmän, Muffins, Muffins #övermognabananer #banan #bananer #banana #muffins #cupcakes #baka #fika #sockerkaka #sockerkakamuffins #kanel #glutenfritt #glutenfree #mandelmjöl #vaniljsocker #ägg #glutenfrittmjöl #mandeldryck #bakpulver #florsocker #suger #recept #baktips #picknick #tips #insperation #bake #bakeforeall Permalink0
Till top