Nektarinpaj med smuldeg

(null)

Denna nektarinpajen wow đŸ€©  denna bollade jag fram med min kĂ€ra bakkollega Erika Lindberg . DĂ„ hon tipsade mig om hennes paj hon brukade göra och sĂ„ gjorde ja lite egna Ă€ndringar . Men hon uppmuntrade mig till denna . SĂ„ de tackar jag för hade aldrig Ă€tit nektarinpaj 

Recept 

5-6st nektariner 
100gram smör + 50gram pĂ„ pajen                      3 dl vetemjöl                                                             1,5 dl strösocker.                                                             1,5 dl havregryn
2msk farinsocker 
1msk honung 
2msk sirap 
200gram i ugnen 

Gör sĂ„ hĂ€r 

SĂ€tt pĂ„ ugnen pĂ„ 200grader 

  • Skölj nektarinerna och skĂ€r i bitar och lĂ€gg i en pajform,
  • Strö gĂ€rna lite strösocker och sirap pĂ„ nektarinerna . (RĂ€knas inte in i mĂ€ngden i receptet) 
  • Gör smuldegen, Blanda strösocker, vetemjöl ,havregryn, farinsocker, sirap, honung och smör,  arbeta ihop till en smuldeg och strö sedan Ă¶ver nektarinerna.
  • Toppa pajen med lite sirap och farinsocke och hyvla sedan resterande av smöret pĂ„ pajen . 
SĂ€tt in pajen i ugnen i 20minuter tills pajen fĂ„tt en fin fĂ€rg. Servera gĂ€rna med vaniljglass. 

PĂ„ instagram tagga gärna mig i bilder om ni lägger ut eller skicka till mig, så roligt att få se när ni testar mina tips . 

Receptet Ă€r inspirerad ifrĂ„n @erikalindberg pĂ„ instagram . Tryck hĂ€r sĂ„ kommer du till instagraminlĂ€gget

 

Lycka till ❀

(null)
(SĂ„ hĂ€r ser pajen ut innan grĂ€ddningen i ugnen) 

AllmÀn, Paj, Paj #nektarinpaj #nektarin #fruktpaj #frukt #paj #honung #sirap #farinsocker #strösocker #vetemjöl #strösocker #havregryn #baka #recept #fika #bake #pie #nectarine #bakeforeall #fikatips #tips #sommar Permalink0
Till top